Share this on:

Creamoda: Omnichannel in de praktijk

Creamoda nodigde haar leden graag uit op het seminarie 'Omnichannel in de praktijk', dat plaatsvond op 24 mei en georganiseerd werd door ons geassocieerd lid Tailorfit. Marketing goeroe, professor Gino Van Ossel van de Vlerick Business School maakte een grondige analyse van de evolutie van onze commerciële wereld, die voortdurend in beweging is. Het begon allemaal met mono channel, dat snel werd opgevolgd door multi channel, cross channel en uiteindelijk omni channel.

Hoe voorkomen we dat wereldspelers als Amazon, Zalando of Alibaba, maar ook Nederlandse bedrijven als Bol.com en Coolblue een te groot deel van het commerciële verkeer krijgen?
Welke andere bedrijven hebben de nieuwe trends deskundig waargenomen (bv. De Bijenkorf in Nederland en John Lewis in het VK)? Hoe evolueert het aandeel van e-commerce in de totale verkoop? Het is gestegen van 13,8% in 2016 naar 25% in 2020. Dat is bijna een verdubbeling in 4 jaar tijd.

Het werd een boeiende reeks getuigenissen over wat Gino Van Ossel vandaag op de markt meemaakt. Nadien kregen de genodigden een presentatie te zien van State of Art, door CEO Martijn Mateman. Daarna ging Gino Van Ossel in debat met Mimi Lamote, CEO van Mayerline. Deze twee interessante bedrijfscases waren zeker een bron van inspiratie voor de aanwezigen!

Bron: Creamoda.be

Share this on: