Share this on:

In 5 stappen naar een hogere klantwaarde

Uw klanten zijn van onschatbare waarde, zij zorgen voor het succes van uw onderneming. Natuurlijk wilt u dat uw klant meer koopt en dat uw klanten terugkomen na een aankoop. U wilt de waarde van die klant als het ware verhogen: dat kan met deze 5 tips!

1. Geïntegreerd voorraadbeheer, rapportage en klanteninformatie

Bespaar veel tijd en werk door uw winkel en webshop vanuit één centrale plaats te beheren.

  • Keep the store open 24/7
  • Eén merkervaring op elk gebied
  • Log in en werk op één plek
  • Centraal voorraadbeheer
  • Klantherkenning op alle kanalen dankzij klantprofielen
  • Gebruiksgemak voor uw klanten

2. Bereik uw klanten op het juiste moment

Naast een eenduidig beeld van uw voorraad en klantenportefeuille, kunt u met een goede omnichannel strategie inspelen op de customer journey van uw klanten. Zo kunt u uw klanten via verschillende touchpoints of contactmomenten bereiken.

Dankzij de volledig geïntegreerde aanpak kunt u uw klanten op meer plaatsen bereiken dan voorheen. Deze touchpoints bieden u extra mogelijkheden om een betere service te verlenen of om een leuke klantervaring te creëren. Dit kunt u bereiken via persoonlijke gesprekken, berichten of chatbots. Daarnaast is het aan te raden om uw promotie- en loyaliteitsprogramma online voort te zetten, zodat uw klanten ook hier van deze voordelen kunnen profiteren.

Door online verkoop en voorraden op elkaar af te stemmen, wordt het mogelijk om uw resultaten te laten groeien. Hierdoor kunt u uw marketingbudgetten beter alloceren om de optimale ROI te behalen. Het optimaliseren en automatiseren van deze processen draagt bij aan het succes van uw onderneming.

3. Meer bereik binnen uw doelgroep

Maak het klanten gemakkelijk om uw winkel(s) te vinden en uw producten te ontdekken.

  • De instroom van nieuwe klanten vergroten
  • Optimaliseer uw marketingbudget
  • Gebruik de aankoopgeschiedenis van uw klanten om hun producten te richten

Daarom zorgt u er best voor dat uw centraal systeem goed presteert, zodat u uw klanten op de eerste plaats kunt blijven zetten. Met onze retailmodule kunt u een omnichannelstrategie uitbouwen waarmee u alle producten kunt verkopen, verzenden en retourneren, altijd en overal.

4. Verbetering van de klantervaring

Een omnichannel Point-Of-Sale systeem verbetert het ervaringsproces voor de klant en voor de retailer. Omdat alle gegevens centraal worden opgeslagen, zijn uw klant en zijn bestellingen overal bekend, zowel offline als online. Retourneren of ruilen van bestellingen is daardoor eenvoudig mogelijk in de winkel. Dit is niet alleen veel gemakkelijker voor uw klanten maar resulteert ook in meer dan 50% van de gevallen in extra verkopen.

Door loyaliteitsprogramma's uit te breiden over alle verkoopkanalen, leert u uw klanten beter kennen en kunt u de winkelervaring zowel online als offline beter afstemmen op zijn/haar persoonlijke profiel.

5. Verhoog de waarde per klant

Echte omnichannelklanten hebben een 30% hogere Customer Lifetime Value (CLV).

  • Maak producten 24/7 beschikbaar door online te verkopen
  • Laat klanten winkelen op de manier die zij verkiezen
  • Klanten verschillende leveringsopties bieden (levering aan huis of afhaling in de winkel)
  • Klanten verschillende leveringsopties bieden (levering aan huis of afhaling in de winkel)

Laat uw klant meer kopen

Upselling en cross-selling, maar ook downselling zijn belangrijk in een webshop . Laat een klant bijvoorbeeld een leeg winkelmandje achter? Stuur dan een e-mail met enkele gerelateerde producten die ook interessant zijn. Heeft uw klant net een artikel in de winkelwagen geplaatst, bied die klant dan bij het afrekenen een extra koop aan met één vinkje: 'Ja, ik wil ook PRODUCT X bestellen voor slechts ... euro.' Wanneer het product gerelateerd is aan reeds gekochte artikelen en wanneer het in promotie is, heeft u de meeste kans op extra verkoop.

Wilt u de klantwaarde van uw klanten verhogen?

  • Ontdek de software oplossingen van Tailorfit!

Share this on: