Share this on:

Wat is er nodig om de retailsector te laten herstellen van COVID 19?

Wij hoeven u niet te vertellen dat kleine zelfstandigen en detailhandelaars een moeilijke periode hebben doorgemaakt. Gezien de onvoorspelbare ontwikkelingen en toekomstperspectieven vroegen wij ons af: wat is er nodig om de detailhandel te laten herstellen en hoe kunnen wij dit ondersteunen? In dit artikel vindt u meer uitleg en tips die u vandaag nog kunt gebruiken om te herstellen van COVID-19.

Online en offline laten samenwerken

Bricks & clicks staan voor een naadloze combinatie van online en offline. Maar hoe maak je die naadloze combinatie nu precies?

Bepaal hoeveel focus u legt op uw fysieke kanalen en welke aandacht u wilt geven aan verschillende online kanalen.
Zorg ervoor dat deze beslissing in overeenstemming is met uw bedrijfsstrategie, hoe u zich als merk wilt positioneren en waar uw klanten het liefst kopen.
Zodra u de ultieme mix van offline en online heeft gevonden, is het van cruciaal belang om deze kanalen te integreren, zodat offline profiteert van online en vice versa.
Een essentieel aspect dat niet te snel over het hoofd mag worden gezien: systemen die niet of slecht geïntegreerd zijn, kosten u uiteindelijk alleen maar meer tijd en geld.

Verschillende bedrijven, die afhankelijk zijn van clicks & bricks, hebben hier het afgelopen jaar veel profijt van gehad. Door online en offline goed te integreren, kunt u uw klant een vlotte koopervaring bieden over de verschillende kanalen heen.

Een versnelling hoger

In onzekere tijden, zoals dit Corona-jaar, waarin de marktsituatie voortdurend verandert, zijn de snelheid en flexibiliteit waarmee u tussen verkoopkanalen kunt schakelen van cruciaal belang. U wilt uw klant zowel fysiek als online kunnen bereiken: eigen/derde winkels, shop-in-shops, webshop, online marktplaatsen, kiosken, online groothandelsplatformen, social media, ...

Daarom is het heel belangrijk dat uw volledige voorraad tegelijkertijd beschikbaar is op uw kanalen. Dit vereist een real-time overzicht van uw voorraad: op uw winkelkassa's, op uw webshop en over alle andere kanalen heen.

Op deze manier kunt u uw consumenten optimaal bereiken en uw verkoopkansen maximaliseren. Wanneer u uw klanten over de kanalen heen kent, kunt u ook uw online verkoop laten profiteren van uw offline verkoop en vice versa. Zo kunt u flexibel inspelen op eventuele beperkingen en de band met uw klant verder versterken door gepersonaliseerde activiteiten en adviezen, zoals winkelen op afspraak , private/personal shopping, enzovoort.

Een succesvolle omnichannel strategie resulteert ook in een complexe logistieke afhandeling van de vele verkopen over de verschillende kanalen heen. Een goed omnichannel platform zorgt voor een optimale en volledig geautomatiseerde verwerking van al uw orders. Zo voldoet u volledig aan de verwachtingen van uw klant en houdt u uw kosten maximaal onder controle.

Wilt u meer weten over Shopping by Appointment of onze omnichannel oplossing?

  • Maximaliseer uw verkoopkansen en bereik uw klanten optimaal met Tailorfit!

Share this on: